Voorbereidingen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marin Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marin Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Marin

21 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

Over drie weken zitten we al in Nairobi. Wat gaat de tijd snel! We zijn ontzettend druk met alle voorbereidingen.

Afgelopen donderdag hebben we met onze begeleider uit Kenia kennis gemaakt. Zij is nu voor een aantal weken in Nederland. Het was erg gezellig. Erg leuk om haar al te hebben gesproken. Ook waren haar 2 kinderen mee. Wat een lieve kindjes! Swahili, de taal die ze daar spreken is erg grappig, maar weinig van te volgen. Haha dat wordt nog wat in Kenia!

We hebben van alles besproken en we weten nu een beetje wat we kunnen verwachten. We hebben foto’s gezien van het kindertehuis en een aantal filmpjes van vrijwilligers. Ook hebben we een leuk filmpje gezien over de hurktoiletten. De gewone wc moeten we vijf maanden missen. Mmmhh….

Verder zijn we nog volop bezig met de voorbereidingen. Zo hebben we vorige week vrijdag een vrijwilligersdag gehad in Amsterdam. Na een uur zoeken en rondjes gelopen te hebben in A’dam waren we binnen en hebben we een leuke en leerzame dag gehad. De stichting (stichting Muses) heeft ons wat over de cultuur verteld en wat er van je verwacht wordt als vrijwilliger. De vrijwilligers training duurde een hele dag. We kregen de training met tien andere mensen die ook naar Afrika gaan. De ene voor tien weken, de andere voor twee maanden, of wij, voor vijf maanden. Stichting Muses geeft meerdere trainingen per week, ook aan mensen die naar andere delen van de wereld gaan. Deze stichting probeert hiermee vrijwilligers met elkaar in contact te brengen en ze ook wat mee te geven van de cultuur en ervaringen in de landen in Afrika. Kortom, een leuke en leerzame dag!
Ook zijn we nu druk bezig met de inentingen. Het kan allemaal nét voor dat we weggaan. We krijgen in totaal zeven prikken. De meeste prikken zijn al gegeven. De laatste prik krijgen we een dag voordat we weggaan.

XMarin

• 27 Augustus 2013 - 10:04

Hetty En Jaap:

Marin, je bent met de kerstdagen in Nairobi!! Neem je kerstboomballen mee?? En het vuurwerk van oudejaarsavond? En die overheerlijke oliebollen? Wat, zou je ons allemaal maar niet meenemen??

• 04 September 2013 - 20:24

Bernard Ruijsink:

Marin, welkom in Afrika, een in alle opzichten goede tijd!
    In november/december verblijven een poosje in het buurland Uganda, maar je zult al wel gemerkt hebben dat het "reizen" in Afrika iets anders is dan in Europa.
    een vriendelijke groet, Joke en Bernard Ruijsink

• 04 September 2013 - 20:51

Klazien:

Zelfs het reizen in Nederland verloopt niet altijd vlekkeloos! Dat hebben jullie vanmorgen onder vonden...hopelijk met een half uur een prima landing! Dan nog een visum en 1 1/2 uur reizen pp z'n Keniaans...dan een bed of iets wat er voor door gaat? Een hele goede, korte, eerste nacht daar gewenst!

• 08 September 2013 - 15:26

Sylvia Lekawael Van Doorn/Mamma's Middelburg:

Lieve meiden,
    Wat een avontuur! De stress zoals jullie die op het vliegveld hebben meegemaakt (en dat was nog maar in Amsterdam!) is me niet onbekend. Ook wij maakten die eens mee.. ik voelde enorm met jullie mee!
    Inmiddels weet je hoe je bedje (of wat daar voor door gaat) aan voelt, hoe de geluiden van de nacht klinken, hoe het er ruikt en hoe de warmte voelt. Ook de warmte van de kinderen hebben jullie al ervaren. Wat een verrijking. Wat goed om zo je horizon te verbreden en de wereld in te trekken. Ik heb zo het vermoeden dat dit niet je laatste keer zal zijn.
    Vandaag kwam er een FB post van je pa, Bram voorbij. Iets met een t shirt met een tekst over iemand die zn dochter zou willen daten... de spelregels. Hahaha! Zo is iedereen op zn eigen manier enorm bezig met jullie daar. Wij bij Mamma's ook! We denken dagelijks aan jullie en zouden zo graag een minuutje in jullie leven willen kunnen gluren.

Liefies, heel veel moois toegewenst en be safe. Love, give and receive!
    Dikke knuf Syl.