Nog maar drie dagen en dan naar huis :( - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marin Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Nog maar drie dagen en dan naar huis :( - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marin Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Nog maar drie dagen en dan naar huis :(

Door: Marin Dijkhuizen

Blijf op de hoogte en volg Marin

12 December 2013 | Nederland, Nederland

Nog maar drie dagen…
Dat onze reis allemaal even iets anders dan gepland loopt, hadden we al begrepen (Heenreis met het paspoort van Jacintha, koffer kapot enz.) maar nu weten we het helemaal. Twee weken geleden zijn we op donderdag naar Nairobi Town geweest om ons visum te gaan verlengen. Marjolein had ons uitgelegd hoe en wat, en we gingen in de superlange rij staan. Na een half uur wachten waren we aan de beurt. Drie minuten later stonden we alweer buiten. Visum verlenging geweigerd. Sh***, wat nu. We hadden maar naar Marjolein gebeld, wat we nu moesten doen. Helaas konden we niet zoveel doen. De enige optie: Maandag weer proberen.
Leuk, want we kregen een druk, beetje stresvol weekend voor de kiezen. We hadden namelijk onze opdrachten voor de week gepland. Maarja, als we maandag weer naar het Immigratiegebouw moeten, loopt onze planning in de soep. Dus een nieuwe planning gemaakt waarbij we drie activiteiten per dag hebben uitgevoerd. Uiteindelijk hebben we vrijdag vier activiteiten gedaan, en zaterdag vijf activiteiten, hoppa! Eventjes doorbijten en doorwerken.
Vorige week maandag was het dus zover: Een nieuwe poging. Dat het een stressvolle en zenuwslopende dag was, kan ik je wel vertellen. Niet echt goed voor je gezondheid! We hadden al om tien uur bij het Hilton hotel afgesproken (dat is een hotel precies in het midden van Nairobi, dus een ideaal afspreekpunt) met Marjolein. Om vijf uur kregen we uiteindelijk te horen dat ons visum maar voor twee weken verlengd zou worden… TWEE WEKEN! Mijn vlucht terug gaat in februari pas, wat gaat hier fout?
Door aanval op Westgate in september hebben ze de regels verscherpt. Daarom worden alle touristenvisums standaard niet meer verlengd na drie maanden. Zuur, want de regels zijn nog maar pas aangescherpt. Dus als we een week eerder waren, dan hadden we geen probleem en gewoon weer verlenging gekregen.
Twee weken. Twee weken om te gaan bedenken wat we gaan doen als oplossing. Ten eerste: ik ga niet terug naar Nederland. Dat vind ik zo raar. Even naar Nederland (weer een halve cultuurschok krijgen ) en dan weer terug (weeer een halve cultuurschok krijgen) De opties verder: Naar een ander land voor drie weken en dan terug komen om een nieuw toeristenvisa te krijgen voor drie maanden.
Na veel gezoek naar tickets en de beste oplossing had ik het voormezelf besloten: Ik ga naar Etiopie. Dat is het goedkoopste land om naar toe te vliegen, daar te verblijven en dan weer terug te gaan. Helaas gooide school roet in het eten. Ik had al bijna mijn ticket geboekt (scheelde maar een dagje) toen we ’s avonds een mail kregen van school. We mochten absoluut niet naar etiopie of een ander land. Maar we moesten naar huis komen. Je snapt wel dat ik behoorlijk baalde. Ik had het echt zien zitten om lekker naar etiopie te gaan, daar het te verkennen. (voordat er reacties komen met: Etiopie kan niet want je moet uit oost afrika: Ja, etiopie is een land in oost afrika, maar het doet niet mee met een soort van Union, die bestaat uit zes landen: Burundi, rwanda, uganda, Kenia, somalie, en nog een land (weet ik even niet meer :P)
Gelukkig kwam er na veeeeel bellen met school (dank pap en mam) een andere optie om naar Zuid afrika te gaan! Dat is ook gaaf! In zuid afrika zit namelijk een vrouw die mijn vader van zijn werk kent, en die vrouw heeft daar een bed and breakfast. Dat vond school wel goed, omdat we dan al iemand kenden. Gaaf! Als het aan mij had gelegen dan had ik nu naar zuid afrika gegaan.
Helaas, aanstaande maandag ben ik weer in Nederland. Thuis. School stelde de regel: Samen uit, samen thuis. Jammer, heel jammer, anders had ik naar Zuid-Afrika gevlogen. Ons ticket hebben we afgelopen maandag omgeboekt. Gelukkig heeft mijn vader het nog weten te rekken tot as zondag. Zodat we nog een week hier hadden.
Ga ik terug? JA! (Als alles goed gaat  ) Ik ben van plan om na drie weken in ons koude kikkerlandje te hebben gezeten terug te gaan. Ik ben nog laaaang niet klaar hier. Zowieso voor mijn stage uren, die ik hier wil afmaken. En ik kan dit nog even niet missen.
Heb ik zin om naar Nederland terug te gaan? Eerlijk gezegd niet heel erg. Natuurlijk is het erg leuk om mijn familie te zien (toch wel hoor pap en mam..! ) maar ik had het liefst natuurlijk gewoon hier gebleven! Aan de andere kant: kerst en oud en nieuw thuis vieren heeft ook zo zn leuke kanten!
We zien wel hoe het loopt. Voorlopig is dit dus het laatste verslag uit Kenia.  Ik hoop heeeeel erg dat het ons gaat lukken om weer in Januari terug te gaan, daar zie ik nu al naar uit!
Ik wil iedereen trouwens nog bedanken voor de reacties op mn blog! Erg leuk om te lezen! Ook wil ik de mensen bedanken die een kaartje hebben gestuurd! Superleuk! Ik heb er (verbazingwekkend bijna) veel gekregen en allemaal met plezier gelezen! Dankjulliewel!

Op naar de hopelijk volgende blog vanuit Kenia opnieuw (duurt nog eventjes)
en ik spreek jullie snel weer,
X Marin

  • 12 December 2013 - 16:11

    Gerhard Glas:

    hoi Marin,
    ga maar lekker naar huis
    Heerlijk genieten van al het goede dat de Here jou Brengt.
    Wees dankbaar voor de wijsheid van me school die jouw reis naar Ethiopie. Heeft verhindert. Niet alle plekken Zijn geschikt en passend voor een mooie blonde jonge meid.
    Rom. 8.28 God works all things together for good for those who love him!
    Goede reis en prettige kerstdagen
    Gerhard

  • 12 December 2013 - 17:26

    Annette Van Der Stel:

    Hoi Marin

    Toevallig sprak ik vanmorgen je moeder. Zij vertelde me waarom het niet lukte om een tweede visum te krijgen en nu lees ik het ook op je blog. Jammer, jammer, jammer. Maar misschien kun je al snel weer terug!
    Voor nu wens ik je sterkte met de voorbereidingen voor de terugreis en natuurlijk voor maandag een goede vlucht.


    Groetjes,
    Annette

  • 12 December 2013 - 17:29

    Mariet:

    Hey Marin,
    Ach ja jammer dat het niet allemaal loopt zoals je had gehoopt. Maar i.d.d. leuk om je met kerst en oud en nieuw te zien!!! Volgens mij ben je wel flexibel genoeg voor die cultuurshocks. Lukt vast wel. Ik wens je alvast een hele goede reis toe, zonder al te veel enerverende belevenissen en hoop je in het koude Nederland snel te zien!

  • 12 December 2013 - 19:31

    Adrietta:

    Hey marin, echt zo jammer dat je om deze reden terug moet komen naar NL.

    Ik hoop ondanks alles dat je kan genieten van de tijd hierzo bij je lieve paps en mams en broertje, vriendinnen en iedereen van wie je houdt!

    En natuurlijk hoop ik dat je dat je fijn weer terug kan om daar je stage af te maken en te genieten van alles wat je nog graag wilt meemaken daar. Ik denk aan je. Goede vlucht!
    Liefs Adrietta

  • 12 December 2013 - 19:40

    Dorothea:

    Hoi Marin,
    ja alles loopt opeens heel anders dan verwacht. Ik heb van je moeder ook het een en ander gehoord.
    Een goede reis naar Nederland en we hopen en bidden dat je weer terug kan en mag!
    Groetjes Dorothea

  • 12 December 2013 - 22:18

    Karin Geuze:

    Hoi Marin. Wat ontzettend jammer dat je terug moet komen. Maar wel gezellig om je te zien met de jaarwisseling. Goede reis en tot snel. Gr.Karin

  • 12 December 2013 - 23:04

    Hetty En Jaap:

    Ja Marin, jammer dat het zo moest lopen!! Het enige positieve is dat je jouw ouders weer ziet, en vooral je broertje!!! Wij wensen je fijne Kerstdagen, een gelukkig nieuwjaar, dat echt geweldig voor je word, als je weer terug mag naar Kenia om je stage daar af te maken. Succes, en we hopen in 2014 weer verslagen van je te kunnen lezen uit Kenia.
    Groetjes Hetty en Jaap

  • 13 December 2013 - 09:02

    Karin Faber:

    Hoi Marin, wat een verhaal en wat vinden we het jammer voor je dat het zo loopt. Succes met afscheid nemen en een hele goeie reis terug. Groetjes Karin en fam.

  • 15 December 2013 - 11:58

    Dina Et Fritz:

    Hoi Marin,

    Wat een heel verhaal,erg jammer dat je je missie op dit moment(nog)niet
    kan voortzetten,maar wij denken da er in de toekomst zeker nog een gelegenheid
    hiervoor komt.
    Wij wensen je een hele goede terugreis toe en hopen in 2014 weer van je werkzaamheden
    in Kenia te kunnen genieten.
    Fijne kerstdagen samen met je familie is natuurlijk ook wel wat waard.
    In 2014 hopelijk een gezond en werkzaam jaar in d verre.
    Hartelijke groet,
    Dina et Fritz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Marin

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 13690

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 11 Februari 2014

Stage in Watoto Wema Centre

Landen bezocht: