We're back! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marin Dijkhuizen - WaarBenJij.nu We're back! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marin Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

We're back!

Blijf op de hoogte en volg Marin

12 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

Dinsdag was het eindelijk zover, terug naar Kenia! Ik heb drie superleuke weken 'vakantie' in Nederland gehad. Niet dat het helemaal de planning was, maar het was wel erg leuk om iedereen weer te zien en te spreken. Ik heb drie leuke weken gehad! In die drie weken heb ik mn portfolio voor school afgemaakt en ingeleverd. Ook heb ik in de eerste week gelijk een visum aangevraagd. Zo was ik er zeker van dat ik zowieso terug naar Kenia kon komen, zonder al te veel problemen. Daarna gelijk het ticket geboekt en 7 januari was het dan alweer zover!
Het was wel raar om terug in Nederland te zijn! Het was leuk, daarnievan, maar voor mn gevoel klopte het helemaal niet. wel ben ik blij dat het de goede periode was, ik bedoel, nu heb ik kerst en oud en nieuw thuis gevierd, wat helemaal niet erg was.
Dit keer zijn we vanaf Zaventem in Belgie gevlogen. Rond 10.40 stegen we op, en het ging dit keer helemaal goed. Geen verkeerde paspoorten, geen kapotte koffers verder, heerlijk. Ik vond het wel een lange vlucht. We zijn tien uur onderweg geweest met een tussenstop in Rwanda. Van te voren maakte ik me al half zorgen over hoe de overstap zou gaan, maar dat was supermakkelijk, we konden gewoon in het vliegtuig blijven zitten. We stopte in Rwanda om de passagiers die dan op hun bestemming eruit te laten gaan, daarna een nieuwe lading passagiers en toen vlogen we naar Nairobi. Daar aangekomen stond Aldrin, onze huisbroer al op ons te wachten met de taxi. We propten onze koffers (in de natuurlijk veel te kleine) auto en reden naar ons gastgezin, waar we verwelkomd werden. Het zelfde gastgezin als vorige keer! :)
Daarna maar gelijk gaan slapen, want we waren nogal brak van de reis!
De volgende dag (na eerst uitgeslapen te hebben) zijn we naar het Watoto Wema Centre geweest. Wat was dat leuk om iedereen te zien! We werden enthousiast begroet door de kinderen daar! Ook was het erg leuk om Marjolein en Lusweti weer te zien! Stiekem heb ik het kindertehuis toch wel gemist!

Nu ik weer in Kenia ben, lijkt het alsof ik nooit drie weken in Nederland ben geweest. Alles is bekend en we weten al wat we kunnen doen! Grappig want zelfs de cassieres van de plaatselijke supermarkt vroegen zich al af waar we toch al die tijd gezeten hadden :P

Donderdag ben ik weer verder gegaan met het schilderen van de boxen, nog 8 te gaan namelijk voordat ze af zijn!
Het ritme gaat hier dus gewoon weer lekker verder! Ik ben erg blij dat ik hier mn stage gewoon nu kan afmaken. Natuurlijk hebben we het ticket ook langer geboekt (nu we er toch zijn:P) en kom ik nu pas 19 maart terug ipv 11 februari.

Liefs, Marin

  • 12 Januari 2014 - 13:41

    Adrietta:

    Genieten maar weer he! Goed te lezen dat je fijne reis hebt gehad en je daar weer met je leventje verder kan gaan!

  • 12 Januari 2014 - 15:17

    Dorothea Van Der Zwaag:

    Fijn dat de reis goed is verlopen en je veilig aan bent gekomen.
    Heerlijk om weer verder te kunnen gaan met waar je gebleven was.
    Geniet van je tijd daar!

    Groetjes Dorothea

  • 12 Januari 2014 - 18:04

    Joan :

    Klinkt fijn Marin, geniet van je laatste periode!!!

  • 12 Januari 2014 - 19:34

    Toos - En Ko Roose:

    Hallo Marin,

    Van je "paps" hoorden we vanmiddag dat je inmiddels weer vertrokken - en ook goed aangekomen was. Fijn te horen /lezen dat je daar inmiddels ook weer je kasten hebt "aangepakt". Overigens nog wel even een vraag: was de auto te klein of de koffers te groot (want dat begrepen we nog niet helemaal). Fijne tijd daar !

    Groetjes,
    Toos en Ko Roose

  • 12 Januari 2014 - 19:42

    Letty Van Der Elst.:

    Lieve Marin.
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Dat weerzien moet geweldig geweest zijn. Fijne tijd en ik laat af en toe van me horen.

  • 12 Januari 2014 - 21:09

    Diana:

    Super! Je bent er weer! Knuffel je girafje!! :-)
    En vooral een ontzettend goede tijd nog toegewenst! Liefs, van de nibbeltjes...

  • 13 Januari 2014 - 11:40

    Karin Faber:

    Hoi Marin, wat moet het heerlijk zijn als je weer zo warm verwelkomd wordt en mensen je gemist hebben. Een mooi compliment om weer mee te starten. Heel veel plezier en succes met alles. groetje van alle fabertjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Marin

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 13687

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 11 Februari 2014

Stage in Watoto Wema Centre

Landen bezocht: